شبکه خبری با شهروندان خبرنگار

 

شبکه خبری با  شهروندان خبرنگار

با گسترش امکانات عکس برداری و تصویربرداری دیجیتال و گسترش پدیده ای به نام "شهروندان خبرنگار"، بسیاری از رسانه های مطرح در چند سال گذشته به بهره گیری از تصاویر ارسال شده به وسیله مخاطبان علاقمند شده اند.



شبکه تلویزیونی "کارنت تی وی" که در سال ۲۰۰۵ به وسیله ال گور معاون رئیس جمهور سابق آمریکا راه اندازی شد، در این زمینه پیشرو بوده و سی درصد از پخش روزانه خود را به برنامه های ارسالی بییندگان اختصاص داده است.

به گفته آقای گور، کارنت تی وی تلویزیونی است که "پاسخگوی نیاز نسل اینترنت" است و با کمک به حضور مردم در این رسانه به گسترش مردم سالاری در آن کمک می کند.

کارنت تی وی در ۴۰ میلیون خانه آمریکایی دریافت می شود و مجموعه ای از برنامه های کوتاه سه تا هفت دقیقه ای به نام 'پاد' را پخش می کند.

این شبکه همچنین با همکاری سایت گوگل سر هر ساعت بر اساس موضوع های مورد علاقه جستجوگران در اینترنت یک بخش خبری سه دقیقه ای را پخش می کند.

به گفته مارک گلدمن مدیر اجرایی کارنت تی وی، مخاطبان این شبکه، هر روز با ارسال برنامه های مختلف درباره موضوع های مختلف خبری، مسائل روز، مد روز، موسیقی و موضوع های اجتماعی به تنوع برنامه های کارنت تی وی کمک می کنند.

آقای گلدمن می گوید: "در جذب برنامه های تولید شده به وسیله مخاطبان موفقیت چشمگیری داشته ایم. وقتی این تلویزیون را راه اندازی کردیم، توقع داشتیم تنها ۵ تا ۱۰ درصد از برنامه هایمان به وسیله بینندگان تامین شود ولی این رقم در ابتدا ۲۰ درصد و الان بیشتر از ۳۰ درصد است."

کوین ایپس یکی از مخاطبان کارنت تی وی است که به تهیه برنامه برای این شبکه مشغول است.

آقای ایپس که از ساکنان سانفرانسیسکو است، ساختار آزاد این شبکه را علت همکاری با آن عنوان می کند:

"کارنت تی وی به من اجازه داده تا کارهایم را برای مخاطبان آمریکایی به نمایش بگذارم. این در حالی است که کارنت تی وی هیچ دخل و تصرفی در محتوای برنامه های تولیدی مخاطبان انجام نمی دهد ولی این امکان را به ما داده تا صدایمان را به گوش دیگران برسانیم. این تلویزیون راه جدیدی را پیش روی شهروندان مسؤولی که نگران اوضاع اجتماعی هستند گذاشته و به دموکراتیزه شدن رسانه کمک کرده است."



'استقبال جهانی'

استقبال بالای مخاطبان از تهیه برنامه برای کارنت تی وی باعث شده تا مسؤولان این شبکه به فکر گسترش حضور خود در بازار جهانی بیفتند.

به گفته مارک گلدمن میزان بالای برنامه های ارسال شده به وسیله شهروندان بریتانیایی باعث شد تا کارنت تی وی از سال ۲۰۰۷ فعالیت خود را در بریتانیا و ایرلند آغاز کند:

"در حال حاضر ۴۰ درصد برنامه های ارسالی بینندگان از خارج از آمریکا و بریتانیا به دستمان می رسد. با آغاز فعالیت های کارنت در بریتانیا متوجه شدیم در این کشور و در ایرلند به خوبی شناخته شده هستیم و تولیدات مخاطبان در اینجا گاهی از تولیدات بینندگان آمریکایی بهتر است. برای همین قصد داریم سراغ کشورهای دیگر هم برویم و فعالیتمان را گسترش دهیم."

آقای گلدمن می گوید کارنت تی وی به حضور خود در کشورهای مختلف به عنوان یک گفتگوی جهانی نگاه می کند.

نظرات 1 + ارسال نظر
کورش(k2-4u) دوشنبه 28 خرداد‌ماه سال 1386 ساعت 01:46 ق.ظ http://k2-4u.com

سلام وبلاگ زیبایی داری به من هم سر بزن
تک تولز یک دشمن سر سخت برای پسورد سندر ها
https://shabgard.org/forums/showthread.php?t=11731
http://takfanar.persiangig.com/Cracked/myf/zip/help%20Tak%20Tools%202%20Beta.GIF
http://takfanar.persiangig.com/Cracked/myf/zip/Tak%20Tools%202%20Beta.zip Send to all Plz

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد