شبکه تلویزیون گوگل

 

شبکه تلویزیون گوگل 

 

شبکه تلویزیون گوگل ، تلویزیون برودکست و تلویزیون اینترنتی را بصورت سیستم یکپارچه ساده درهم می آمیزد. این سیستم ساده می تواند به  کابر این امکان را بدهد تا همه رسانه های خانگی اش را با استفاده از کنترل از راه دور تلویزیون و گوشی های موبایل هوشمند مدیریت کند.(نظیر گوشی های آندروئید و آیفون ها).نخستین  طرح پیشنهادی شبکه تلویزیون گوگل یک سیستم پیوندی (هایبریدی) است که این سیستم ترکیبی از تلویزیون ماهواره ای (شبکه دیش) با تلویزیون  اینترنتی (OTT) است.

شبکه تلویزیونی گوگل بر مبنای نرم افزار" اپن سورس آندروئید" کار می کند که این مسئله به تلویزیون های ویجت همانند فیس بوک این امکان را می دهد تا به آسانی با گوشی های موبایل آندروئید سازگار شوند و نیز بر روی دستگاه های تلویزیون استاندارد قرار گیرد وقتی که دستگاه ست آپ باکس  تلویزیون گوگل ساخت شرکت لاجیتک استفاده می شود.

شکل 1 ساختار اولیه شبکه تلویزیونی گوگل را نشان می دهد. این شکل به عنوان مثال  نشان می دهد که شبکه تلویزیونی  گوگل ترکیبی از شبکه تلویزیونی برودکست (تلویزیون دیشی) با ویدیو اینترنتی (یوتیوب،هولو،آمازون) است. کاربر می تواند دستگاه" ست آپ باکس  تلویزیون گوگل" (GTB) و یا یک تلویزیون متصل شده (در شکل نیست) را مورد استفاده قرار دهد.

 

 

دستگاه ست آپ باکس (STB) از سیستم عامل اپن سورس آندروئید (که در گوشی های موبایل نیز استفاده می شود) استفاده میکند. که این مسئله به کاربر اجازه می دهد تا برنامه های کاربردی (ویجت های تلویزیونی) را اجرا کند. کاربر از طریق محیط کاربری مشترک (UI) هم به شبکه تلویزیونی برودکست و هم به رسانه های اینترنتی دسترسی دارد. این سیستم برنامه اجرائی شبکه های اجتماعی شرکت ویدجت را دریافت کرده است که استفاده از این برنامه به بیننده اجازه می دهد تا با دوستانش از طریق تلویزیون گفتگو کند.برخی از دستگاه های کنترلی که می توانند با دستگاه ست آپ باکس  تلویزیون گوگل (GTB) مورد استفاده قرار گیرند (کار کنند) شامل کنترل از راه دور تلویزیون های سنتی یا برنامه های کنترل از راه دور نصب شده روی گوشی های هوشمند آندروئید است.کل سیستم می تواند ازطریق شرکت گوگل هماهنگ و کنترل شود که می تواند توزیع (پخش) ویدیو، پیام های تبلیغاتی و نرم افزارهای کابردی را لیست،مدیریت و سازماندهی کند.

شبکه تلویزیونی گوگل با تطبیق بسیاری از سیستم های ویدیوئی با فورمت های مختلف (ویدیو شبکه اینترنتی و برودکست) و فن آوری ها به شکل یک رابط مشترک (اینترفیس عمومی) دیدن تلویزیون را ساده می کند که این رابط مشترک قابل دسترس روی دستگاه تلویزیون خانگی است.بیننده می تواند به آسانی تماشای تلویزیون و یا گشت و گذار در اینترنت را انتخاب کند.شبکه تلویزیونی  گوگل ،سیستم عامل آندروئید را به روزرسانی می کند. که این مسئله  به توسعه دهندگان نرم افزارهای کاربردی برای گوشی های آندروئید این امکان را می دهد تا برنامه هایشان را برای استفاده روی دستگاه تلویزیون آماده کنند ( نظیر شبکه اجتماعی ویجت، آب وهوایی ویجت و بازی های ویجت).

شبکه تلویزیونی گوگل از یک محیط (اینترفیس) کاربری آشنا استفاده می کند (google Chrome) که  همچنین به بینندگان تلویزیون امکان جستجوی ویدیو در وب را می دهد.شبکه تلویزیونی گوگل علاوه بر شبکه برودکست و مدیاهای درخواستی همچنین این اجازه را به بیننده می دهد تا برنامه های کاربردی نرم افزاری (مانند Think Free Office ) را اجرا  و از دستگاه های کنترل سنتی (نظیر کنترل تلویزیون های قدیمی)، کیبورد و حتی گوشی های هوشمند آندروئید که بر روی آنها برنامه کنترل تلویزیون نصب شده (ارتباط از طریق وای فای) استفاده کند.  

 

 

سرویس تلویزیونی برودکست برای تلویزیون گوگل در آغاز از طریق شبکه دیش خواهد بود اما در آینده گزینه های بیشتری  با دیگر شبکه های برودکستر تلویزیون به آن اضافه خواهد شد. دستگاه ست آپ باکس  (نظیر آنچه در شکل زیر نشان داده شده است) می توانند مور استفاده قرار گیرند و تلویزیون هایی که به تنهای وجود دارند نیز در دسترس خواهند بود.بینندگان قادر خواهند بود تا از پلتفرم های محتوایی پیشرو و برجسته شامل نتفلیکس،ویدیو های درخواستی  آمازون و یوتیوب به تماشای مجموعه ویدیوهای استریم بنشینند.تلویزیون گوگل همچنین قابلیت جستجوی رسانه  خانگی را شامل خواهد شد تا با کمک آن بینندگان سریعا محتوای مورد علاقه خود را مرتب و تجربه تماشای تلویزیون را شخصی و اختصاصی کنند ( خودشان برنامه مورد علاقه اشان را انتخاب کنند). تلویزیون گوگل  قصد دارد تا این دستگاه ها  را در بازار در دسترس عموم قراردهد.(نظیر Best Buy)

منبع : IPTV MAGAZINE 2010

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد