ارایه خدمات پشتیبانی دستگاههای دیجیتالی به یک صنعت بزرگ تبدیل می

 

ارایه خدمات پشتیبانی دستگاههای دیجیتالی به یک صنعت بزرگ تبدیل می‌شود

بررسی‌ها نشان می‌دهد، افزوده شدن وسائل دیجیتالی در خانه‌ها و به اصطلاح به وجود آمدن "خانه‌های دیجیتالی" موجب ظهور یک صنعت جدید برای ارایه خدمات پشتیبانی می‌شود که تا سال ‪ ۲۰۱۱‬ارزش آن در آمریکا به یک میلیارد دلار خواهد رسید.

به گزارش پایگاه اینترنتی پی سی ورلد، شرکت ‪Parks Associates‬ با ارزیابی بازار آمریکا پیش بینی کرده است خدمات پشتیبانی برای تعمیر و رفع اشکال خانه‌های دیجیتالی بیش از دو برابر خواهد شد و بازار ‪ ۷۰۰‬میلیون دلاری خدمات نصب و پیکربندی تجهیزات را از آن خود خواهد کرد.

ارزش بازار صنعت خدمات پشتیبانی در سال ‪ ۴۵۰ ،۲۰۰۷‬میلیون دلار است که تا پایان سال ‪ ۲۰۱۱‬یعنی چهار سال دیگر به ‪ ۹۷۷‬میلیون دلار می‌رسد.

پیچیدگی کالاهای خانگی دیجیتالی و خدمات مربوط به آنها باعث شده است مصرف‌کنندگان خود از عهده تعمیر آنها برنیایند و به دنبال کمک افراد متخصص باشند.

هرچند پشتیبانی و خدمات مصرف‌کنندگان چالشهای مهم خرده فروشان، تولیدکنندگان و ارایه‌دهندگان خدمات است، اما فرصتهای درآمدزایی قابل توجهی را نصیب شرکتهای آینده نگر می‌کند.

منبع: ایرنا

شبکه خبری با شهروندان خبرنگار

 

شبکه خبری با  شهروندان خبرنگار

با گسترش امکانات عکس برداری و تصویربرداری دیجیتال و گسترش پدیده ای به نام "شهروندان خبرنگار"، بسیاری از رسانه های مطرح در چند سال گذشته به بهره گیری از تصاویر ارسال شده به وسیله مخاطبان علاقمند شده اند.



شبکه تلویزیونی "کارنت تی وی" که در سال ۲۰۰۵ به وسیله ال گور معاون رئیس جمهور سابق آمریکا راه اندازی شد، در این زمینه پیشرو بوده و سی درصد از پخش روزانه خود را به برنامه های ارسالی بییندگان اختصاص داده است.

به گفته آقای گور، کارنت تی وی تلویزیونی است که "پاسخگوی نیاز نسل اینترنت" است و با کمک به حضور مردم در این رسانه به گسترش مردم سالاری در آن کمک می کند.

کارنت تی وی در ۴۰ میلیون خانه آمریکایی دریافت می شود و مجموعه ای از برنامه های کوتاه سه تا هفت دقیقه ای به نام 'پاد' را پخش می کند.

این شبکه همچنین با همکاری سایت گوگل سر هر ساعت بر اساس موضوع های مورد علاقه جستجوگران در اینترنت یک بخش خبری سه دقیقه ای را پخش می کند.

به گفته مارک گلدمن مدیر اجرایی کارنت تی وی، مخاطبان این شبکه، هر روز با ارسال برنامه های مختلف درباره موضوع های مختلف خبری، مسائل روز، مد روز، موسیقی و موضوع های اجتماعی به تنوع برنامه های کارنت تی وی کمک می کنند.

آقای گلدمن می گوید: "در جذب برنامه های تولید شده به وسیله مخاطبان موفقیت چشمگیری داشته ایم. وقتی این تلویزیون را راه اندازی کردیم، توقع داشتیم تنها ۵ تا ۱۰ درصد از برنامه هایمان به وسیله بینندگان تامین شود ولی این رقم در ابتدا ۲۰ درصد و الان بیشتر از ۳۰ درصد است."

کوین ایپس یکی از مخاطبان کارنت تی وی است که به تهیه برنامه برای این شبکه مشغول است.

آقای ایپس که از ساکنان سانفرانسیسکو است، ساختار آزاد این شبکه را علت همکاری با آن عنوان می کند:

"کارنت تی وی به من اجازه داده تا کارهایم را برای مخاطبان آمریکایی به نمایش بگذارم. این در حالی است که کارنت تی وی هیچ دخل و تصرفی در محتوای برنامه های تولیدی مخاطبان انجام نمی دهد ولی این امکان را به ما داده تا صدایمان را به گوش دیگران برسانیم. این تلویزیون راه جدیدی را پیش روی شهروندان مسؤولی که نگران اوضاع اجتماعی هستند گذاشته و به دموکراتیزه شدن رسانه کمک کرده است."



'استقبال جهانی'

استقبال بالای مخاطبان از تهیه برنامه برای کارنت تی وی باعث شده تا مسؤولان این شبکه به فکر گسترش حضور خود در بازار جهانی بیفتند.

به گفته مارک گلدمن میزان بالای برنامه های ارسال شده به وسیله شهروندان بریتانیایی باعث شد تا کارنت تی وی از سال ۲۰۰۷ فعالیت خود را در بریتانیا و ایرلند آغاز کند:

"در حال حاضر ۴۰ درصد برنامه های ارسالی بینندگان از خارج از آمریکا و بریتانیا به دستمان می رسد. با آغاز فعالیت های کارنت در بریتانیا متوجه شدیم در این کشور و در ایرلند به خوبی شناخته شده هستیم و تولیدات مخاطبان در اینجا گاهی از تولیدات بینندگان آمریکایی بهتر است. برای همین قصد داریم سراغ کشورهای دیگر هم برویم و فعالیتمان را گسترش دهیم."

آقای گلدمن می گوید کارنت تی وی به حضور خود در کشورهای مختلف به عنوان یک گفتگوی جهانی نگاه می کند.

خدمات آنلاین خبرگزاری آپا

 

خدمات آنلاین خبرگزاری آپا

با راه‌اندازی یک سایت، خبرگزاری آذربایجان خدمات تصویری ارایه می‌کند در آسیای میانه، بازدیدکنندگان این سایت می‌توانند اخبار مورد نظر خود را به صورت تصویری به زبان‌های آذربایجانی، روسی و انگلیسی و با پرداخت هزینه‌ی آن مشاهده کنند.

خبرگزاری آپا، اولین سایت اینترنتی در منطقه‌ی قفقاز جنوبی است که سیستم کارت اعتباری در همه بخش‌های آن به کار گرفته شده و اخبار به صورت تصویری قابل دریافت است.

منبع: ایسنا

 

درآمد تبلیغات روزنامه‌های آنلاین آمریکایی 750 میلیون دلار شد

 

درآمد تبلیغات وب‌سایت‌ روزنامه‌های آمریکایی به 750 میلیون دلار رسید

انجمن روزنامه‌های آمریکا از افزایش ‌٢٢ درصدی تبلیغات اینترنتی وب‌سایت‌ روزنامه‌های آمریکایی در سه ماهه‌ی اول سال ‌٢٠٠٧ خبر داد.

در حالی که میزان درآمد تبلیغات چاپی روزنامه‌های آمریکایی کاهش بیش‌تری یافته است، درآمد تبلیغات آنلاین وب سایت‌های این روزنامه‌ها با ‌٢٢ درصد افزایش، به ‌٧٥٠ میلیون دلار رسید که تشکیل‌دهنده‌ی هفت درصد از کل درآمدهای صنعت روزنامه است.

از سوی دیگر می‌توان این پیشرفت را مرهون ترافیک موتورهای جست‌وجو به ویژه گوگل دانست که به سوی وب‌سایت‌ روزنامه‌ها هدایت می‌شوند و بیش‌تر از محتوای اخبار این سایت‌ها موثرند که در این صورت،‌ روزنامه همچنان جنگ دشواری را پیش رو خواهند داشت،‌ زیرا در حالی که درآمدهای اینترنتی روزنامه‌ها در طول سه ماهه‌ی اول سال ‌٢٠٠٧، ‌٢٢ درصد افزایش یافته، درآمد گوگل با افزایش ‌٦٣ درصدی به ‌٦٦٤/٣ میلیارد دلار رسید که پنج برابر مجموع درآمد اینترنتی روزنامه‌ها در مدت مشابه محسوب می‌شود؛ بنابراین اگر تبلیغات اینترنتی عامل نجات صنعت روزنامه آمریکا باشد، این صنعت باید با مدل بهتری را عرضه کند.

منبع : ایسنا

راه‌‏اندازی سرویس بانکداری موبایل

 

راه‌‏اندازی سرویس بانکداری موبایل

بانک آمریکا نخستین بانکی است که اقدام به راه‌‏اندازی سرویس بانکداری موبایل کرده است.


 این سرویس جدید که هم‌‏اکنون در دسترس بیش از 20 میلیون مشتری آنلاین در کشور ایالات متحده قرار گرفته، به مشتریان اجازه می‌‏دهد بالانس حساب‌‏های مالی خود را چک کرده، صورتحساب‌‏ها را پرداخت و از طریق گوشی‌‏های تلفن همراه خود پول خود را در حساب‌‏های بانکی‌‏شان جابجا کنند.

این سرویس مبتنی بر وب در دسترس تمامی کاربرانی که گوشی‌‏های تلفن همراه‌‏شان به شبکه اینترنت متصل است بدون نیاز به نصب هیچ گونه نرم افزار جدید قرار خواهد گرفت.

برای دسترسی به این سرویس بانکداری آنلاین مشتریان می‌‏توانند از طریق مرورگر وب گوشی‌‏های تلفن همراه‌‏شان به وب سایت WWW.BOFA.MOBI وارد شده و پس از وارد کردن شماره شناسه و رمز عبور به اطلاعات حساب خود دسترسی پیدا کنند.

منبع : ایلنا